Registratie

Waarom moet ik me registreren?

Om de bestelling met succes te plaatsen, hebben wij enkele gegevens van u nodig. Zodat u deze gegevens niet bij iedere bestelling hoeft in te voeren, bieden we u de mogelijkheid om u te registreren. Bij uw volgende bezoek aan Lidl-Foto’s kunt u zich dan met uw e-mailadres en het door u gekozen wachtwoord onder ‘Aanmelden’ aanmelden. U kunt ook al beginnen met bestellen zonder dat u zich eerst heeft aangemeld. In de loop van de bestelling, op het moment dat we uw gegevens nodig hebben, wordt u automatisch gevraagd om u aan te melden.


Uw gegevens worden in ons systeem opgeslagen en kunnen iedere keer dat u een bestelling plaatst, opgevraagd worden. Deze gegevens worden enkel gebruikt om de bestelling met succes af te ronden en worden niet aan derden doorgegeven.

Door u te registreren kunt u uw gebruikersaccount ook raadplegen en zo alle gegevens over uw bestelling bekijken. U kunt er ook de voortgang van uw bestelling volgen.

Kan ik mijn gegevens wijzigen of verwijderen? 

Uiteraard kunt u uw gegevens te allen tijde wijzigen. Dat doet u, nadat u zich heeft aangemeld, door te klikken op ‘Mijn gebruikersaccount’ en daar de gewenste wijzigingen uit te voeren.  Bovendien kunt u zich ook abonneren op onze nieuwsbrief. 

Om uw gebruikersaccount te wissen, kunt u een aanvraag naar onze klantendienst via het contactformulier versturen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u rechts bij ‘Aanmelding’ op de knop ‘Wachtwoord vergeten?’. Daarna wordt de ‘Wachtwoord vergeten’-pagina geopend. Voer hier uw e-mailadres in en klik op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’. Er wordt u een nieuw wachtwoord toegestuurd. Wij raden u aan om het automatisch gegenereerde wachtwoord na de eerste invoer opnieuw te wijzigen.

Bestelling en levering

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

U kunt gebruikmaken van onze eenvoudige bestelsoftware. Deze software is gratis en kan op de website gedownload worden. Als alternatief kunt u ook rechtstreeks op de website bestellen.

Uit welke beeldformaten kan ik kiezen?

Wij bieden verschillende formaten aan omdat digitale en analoge camera’s nu eenmaal met variabele beeldverhoudingen werken. Zo is het beeld van een klassieke analoge camera opgebouwd volgens de beeldverhouding 2:3 en het formaat van een digitale camera doorgaans volgens de verhouding 3:4.

Wanneer u een reeds bestaande digitale foto in de beeldverhouding 3:4 op een klassiek formaat in 2:3 (9 cm x 13 cm) wilt laten afdrukken, dan moet uw afbeelding eerst aan het formaat 2:3 worden aangepast! Uw afbeelding moet ook bijgesneden worden. Indien dat niet gebeurt, zal er links en rechts een witte rand te zien zijn. Het voordeel van variabele formaten is dat u de beeldverhoudingen zelf niet hoeft aan te passen.

Een voorbeeld: Bij het formaat 9 wordt automatisch de smalste kant van de af te drukken afbeelding op 9 cm vastgelegd. De breedte past zich aan de effectief voorhanden resp. ingestelde beeldbreedte aan. Met andere woorden, wanneer u vierkante foto’s wenst te maken, zullen, wanneer u formaat 9 selecteert, de afdrukken dus 9 cm x 9 cm groot zijn.  Panoramafoto’s daarentegen zullen als afdrukken van 9 cm x 18 cm geleverd worden (en dat zonder witte rand en zonder dat er delen van de foto werden afgeknipt).

Natuurlijk zijn deze variabele beeldbreedtes ook beperkt. In de onderstaande tabel krijgt u een overzicht van de mogelijkheden. 

Format

Height:

Width:

9er

8.90 cm

min 8.90 cm max. 18.00 cm

10er

10.20 cm

min 10.20 cm max. 18.00 cm

11er

11.40 cm

min 11.40 cm max. 19.00 cm

13er

12.70 cm

min 12.70 cm max. 19.50 cm

20er

20.30 cm

min 20.30 cm max. 30.50 cm

30er

30.50 cm

min 30.50 cm max. 50.00 cm

40er

40.60 cm

min 40.60 cm max. 65.00 cm

50er

50.80 cm

min 50.80 cm max. 75.00 cm

Wanneer u verschillende beeldformaten wilt bestellen, selecteert u de gewenste formaten voor uw gekozen afbeeldingen afzonderlijk. 

 

Waar vind ik de prijzen?

De actuele prijslijst vindt u hier. Bij een bestelling bij Lidl-Foto’s betaalt u geen verwerkingskosten. Enkel de van toepassing zijnde verzendingskosten worden eenmalig per bestelling in rekening gebracht.

 

Hoe verloopt de bestelprocedure?

Nadat u uw afbeeldingen heeft gekozen of uw producten heeft vormgegeven in de eerste stap van de bestelling, komt u terecht in uw winkelmandje.

Hier ziet u ten eerste een overzicht van de door u geselecteerde producten. Nu heeft u nog een keer de mogelijkheid om uw bestelling te controleren en, indien u dat wenst, wijzigingen door te voeren. Door op het symbool van het gereedschap te klikken, kunt u uw artikel opnieuw bewerken. Als u een product uit uw winkelmandje wilt verwijderen, klikt u op het kruisje. Wanneer u over een waardebon beschikt, kunt u hier al de desbetreffende code in het daartoe bestemde veld invoeren en bevestigen door op ‘Waardebon verzilveren’ te klikken. Om een waardebon te verzilveren moet u wel al aangemeld zijn of zich kort daarvoor hebben aangemeld door op ‘Aanmelden’ (knop binnen het invoerveld voor de waardebon) te klikken.

Wanneer u nog niet bent aangemeld, gebeurt dit in de volgende stap. Hier dient u de velden van het formulier volledig in te vullen.

Als derde stap kunt u de betaalwijze van uw voorkeur vastleggen. Op de volgende pagina wordt u gevraagd alle gegevens die relevant zijn voor de betaling in te voeren. Deze gegevens worden naar ons doorgestuurd in gecodeerde vorm. U krijgt uw factuur steeds, ongeacht de wijze van betaling, in uw pakketje thuis bezorgd. Wanneer u voor een betaling via PayPal kiest, wordt u vanaf de Lidl-pagina naar de officiële betaalsite van PayPal doorgestuurd. Daar kunt u zich dan aanmelden en hoeft u daarna enkel nog op ‘Betalen’ te klikken.

Vervolgens geeft u in de vierde stap de gegevens over uw factuur- resp. leveringsadres aan. Deze mogen verschillend zijn (behalve wanneer u kiest voor betaling achteraf).

Tot slot wordt onder het punt ‘Versturen’ nogmaals wat informatie over uw bestelling opgesomd. Hier moet u ook aanduiden dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Door op ‘Volgende stap: versturen’ te klikken, start u de verificatie van uw gegevens en de verzending van uw foto’s via het internet. Neem er nota van dat u na het versturen van uw bestelling het formaat en het aantal foto’s niet meer kunt wijzigen.

Wanneer uw bestelling succesvol is afgerond, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling via e-mail. Die wordt verstuurd naar het door u opgegeven adres.

 

Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

Als geregistreerde gebruiker kunt u, om de staat van uw bestelling te bekijken, de bestelstatus opvragen in uw gebruikersaccount. Hier krijgt u steeds de meest up-to-date informatie. Wij brengen u echter ook via e-mail op de hoogte van alle belangrijke bewerkingsstappen van uw bestelling (ontvangstbevestiging, bestelbevestiging resp. bewerkingsbevestiging).

 

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling geleverd wordt?

De hieronder vermelde levertermijn net als de in het bestelsysteem opgegeven leverperiodes hebben betrekking op bestellingen die puur uit het geselecteerde product bestaan (bestelling van één soort product).

De levertermijn bestaat uit de productietijd plus de looptijden van onze partners voor verzending.

Productietijd + duur van verzending = leverperiode

Bestellingen met verschillende producten en levertermijnen zijn mogelijk (gemengde bestelling). Deze verzenden wij indien mogelijk in één enkel pakket. De levertermijn van de gemengde bestelling is gebaseerd op de geraamde tijd voor het artikel met de langste leverperiode, de duur van verzending meegerekend.

De productgroep van de maxiformaten (fotocanvas, Forex, Dibond etc.) is uitgesloten van een gezamenlijke verzending. Een gemengde bestelling is mogelijk, maar wordt sowieso in deelleveringen (zie gelijkluidende opmerking) bezorgd. Bij een deellevering (op voorwaarde dat dat deel uit één soort product bestaat) gelden de levertermijnen die voor dat artikel worden opgegeven. 

Bij een bestelling van meerdere producten (gemengde bestelling) worden de hoogste verzendingskosten slechts eenmalig voor de gehele bestelling in rekening gebracht.

De levertermijn gaat van start op de dag na het sluiten van de overeenkomst en eindigt met het aflopen van de laatste dag van de opgegeven termijn. Leveringen op zon- en feestdagen zijn uitgesloten.

Gelieve nota te nemen van de afwijkende besteltermijnen voor een tijdige levering voor Kerstmis. U wordt hier speciaal en tijdig op gewezen.

Het combineren van meerdere bestellingen is achteraf helaas niet meer mogelijk.

De bestelde producten worden enkel via de post naar u verstuurd.

 

Kan ik mijn bestelling ook in een Lidl-filiaal afhalen?

Nee, de bestelde producten worden alleen via de post naar u verstuurd en kunnen niet in de Lidl-filialen worden afgehaald.

 

Algemene technische vragen

Wat zijn de systeemvereisten voor mijn pc?

U heeft een computer met internettoegangssoftware en een ISDN-, of nog beter, een DSL-toegang nodig.

Dit zijn de systeemvereisten voor de bestelsoftware:

- Pentium 4 met 1,8 GHz of vergelijkbaar

- Windows 2000 / Windows XP (SP2) / Windows Vista / Windows 7 / Windows 8/8.1

- Min. 1 GB vrij geheugen

- 512 MB vrije programmaopslag

- 512 MB vrij gebruikersgeheugen

- Beeldschermresolutie ten minste 1024 x 768 pixels

 

Mac:

- Intel-gebaseerde processor

- Vanaf MacOS X 10.7

- Min. 1 GB vrij geheugen

- 512 MB vrije programmaopslag

- 512 MB vrij gebruikersgeheugen

- Beeldschermresolutie ten minste 1024 x 768 pixels

 

Waar stel ik de opties voor cookies en JavaScript in?

Gebruik hiervoor de helpfunctie van uw browser naar voorkeur.

Ik heb een probleem bij de verbinding van de bestelsoftware met het internet. Hoe kan ik dit oplossen?

Wanneer u met onze software geen verbinding met het internet kunt maken, controleer dan het volgende: in het menu-item ‘Opties’ van de bestelsoftware vindt u het onderdeel ‘Verbinding’. Hier voert u, indien nodig, de proxy-instellingen in die u van uw internetprovider heeft ontvangen. Het kan ook zijn dat u een firewallsoftware heeft geïnstalleerd en geactiveerd, die verhindert dat de software verbinding met het internet gaat maken. Voor de bestelsoftware moeten minimaal de poorten 80 en 443 open staan. In sommige gevallen verhindert ook het antivirusprogramma de overdracht van gegevens. In dat geval deactiveert u het antivirusprogramma voor de duur van de overdracht.

Met welke besturingssystemen is de bestelsoftware compatibel?

Op de internetpagina kunt u de software voor Microsoft Windows en Mac downloaden. Wanneer u met een ander besturingssysteem werkt, kunt u enkel online via de website zelf een bestelling plaatsen.

 

Hoe moet ik de bestelsoftware gebruiken?

De bestelsoftware is zeer eenvoudig en intuïtief in gebruik. Wanneer u echter toch problemen ervaart, kunt u een beroep doen op de geïntegreerde helpfunctie.

Wanneer wij uw vraag hier niet hebben beantwoord, kunt u contact met ons opnemen via ons contactformulier.