Mijn account

Waarom moet ik een account aanmaken?

We hebben een gereserveerd gedeelte voor klanten gecreëerd zodat je niet iedere keer als je een bestelling plaatst je gegevens hoeft in te vullen (bijv. het afleveradres). Vul de velden van het betreffende formulier in en klik onderaan op "nu registreren".

Je kunt ook beginnen met bestellen zonder een account aan te maken. Het systeem vraagt je automatisch om je te registreren als je je gegevens moet invullen.

Je gegevens worden in ons gegevensbestand opgeslagen en kunnen worden gebruikt voor al je bestellingen. Ze worden alleen gebruikt om je bestelling op de juiste wijze uit te kunnen voeren en worden niet doorgestuurd naar derden.

Door je op de site te registreren, kun je ook alle gegevens van je bestellingen bekijken en de status ervan controleren.

Kan ik mijn gegevens wijzigen of verwijderen?

Natuurlijk kun je je gegevens op elk moment wijzigen. Klik na het registreren op "mijn profiel" en wijzig de gegevens die je wilt veranderen.

Om je profiel te verwijderen, kun je via ons contactformulier een e-mail sturen naar onze klantenservice.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Klik als je je wachtwoord vergeten bent op "wachtwoord vergeten" rechts van het registratieveld. Voer je e-mailadres in in het betreffende veld en klik op "nieuw wachtwoord aanvragen". Er wordt een e-mail gestuurd met een nieuw wachtwoord, dat je vervolgens opnieuw kunt wijzigen als je bent ingelogd.

Bestellingen en levering

Aan welke vereisten moeten mijn foto's voldoen?

Voor het plaatsen van een bestelling vragen we je te controleren of je digitale foto's voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen om een optimaal product te krijgen. Als de resolutie van de foto's voldoende is, is de kwaliteit van de afdrukken van digitale foto's op fotopapier gelijk aan die van afdrukken van traditionele fotorolletjes. We gebruiken alleen hoogwaardig fotopapier van Fuji om de beste afdrukkwaliteit te kunnen garanderen.

Lidl-Fotos ondersteunt alle bestandformats die het meest gebruikt worden door digitale fotocamera's, zoals bijvoorbeeld:

  • JPEG / JPG
  • GIF
  • JPG2000
  • BMP
  • PNG
  • TIFF (let op: in dit geval moeten de foto's in RGB-formaat en niet gecomprimeerd opgeslagen worden!)
  • ZIP

Wij raden je aan om JPEG te gebruiken met een lage compressiefactor. Als de bestanden te veel gecomprimeerd worden, kunnen de foto's kwaliteit verliezen.

Vergeet niet dat Lidl-Fotos alleen foto's in RGB-formaat ondersteunt!

De keuze tussen de afwerking "mat" of "glanzend" geldt voor alle artikelen van je bestelling. Alleen als er een poster wordt toegevoegd aan je bestelling is er de mogelijkheid om de poster mat of glanzend te bestellen.

De digitale foto's moeten de volgende resoluties hebben voor een hoogwaardige afdrukkwaliteit (let op: het gaat om indicatieve waarden bij een formaatverhouding van 2:3).

Formaat, Minimale resolutie, Afmetingen

  • 9 cm, 1050 x 1050, max. 2100, 8,89 cm x 8,89, max. 18,00 cm
  • 10 cm, 1200 x 1200, max. 2100, 10,16 cm x 10,16, max. 18,50 cm
  • 11 cm, 1350 x 1350, max. 2250, 11,40 cm x 11,40, max. 19,00 cm
  • 13 cm, 1500 x 1500, max. 2300,    12,70 cm x 12,70, max. 19,50 cm
  • 20 cm, 2400 x 2400, max. 3600, 20,32 cm x 20,32 x 30,50 cm
  • 30 cm, 2400 x 2400, max. 3600, 30,48 cm x 30,48 x 50,00 cm
  • 40 cm, 3200 x 3200, max. 4800, 40,64 cm x 40,64 x 65,00 cm

(* posterformaat)

Natuurlijk kun je ook foto's scannen om te laten afdrukken, ook op posterformaat. Hiervoor moeten de foto's op minimaal 300 dpi gescand worden, waarbij je moet opletten dat het jpg-bestand niet te veel gecomprimeerd wordt. Meer informatie over dit onderwerp is te vinden in de handleiding van je scanner.

Je kunt ook zwart-witfoto's laten afdrukken. Hier wordt dezelfde procedure en hetzelfde fotopapier bij gebruikt als bij kleurenfoto's. In het geval van eerder bestelde of reeds bewerkte foto's kan het handig zijn om voor optimale resultaten onze optie voor het optimaliseren van foto's uit te schakelen.

Wat zijn de afdrukafmetingen?

De "intelligente" formaten met een hoogte van 9, 10, 12, 20, 30, 40 en 50 cm en variabele breedte sluiten perfect aan op alle foto's die je wilt laten afdrukken (ervan uitgaande dat de resolutie voldoende is)! Deze formaten zijn niet nieuw in de wereld van de digitale fotografie en bieden de gebruiker de mogelijkheid om zonder veel moeite foto's te laten afdrukken.

Lidl-Fotos biedt "intelligente" formaten met een vaste hoogte en variabele breedte om tegemoet te komen aan de verschillende verhoudingen die ontstaan door digitale en analoge fotocamera's. Een foto die gemaakt is met een traditionele, analoge camera heeft een verhouding van 2:3 terwijl de verhouding bij een digitale fotocamera meestal 3:4 is.

Om deze reden moet een digitale foto in 3:4 formaat worden bijgesneden om afgedrukt te kunnen worden in het klassieke 2:3 formaat (9 x 13 cm), om te voorkomen dat er links en rechts een witte rand zichtbaar is. De "intelligente" formaten met variabele breedte bieden daarentegen het voordeel dat de verhoudingen niet aangepast hoeven te worden aan het afdrukformaat.

Bij een afmeting van 9 cm kent het systeem bijvoorbeeld automatisch een hoogte van 9 cm toe aan de kortste kant van de foto. Daarna wordt de breedte aangepast aan de werkelijke breedte van de af te drukken foto. Dus door het formaat 9 cm te kiezen, wordt een vierkante foto afgedrukt met de afmeting 9 x 9 cm, terwijl een rechthoekige foto afgedrukt wordt op het formaat 9 x 18 cm zonder witte randen en zonder dat de foto bijgesneden wordt.

Natuurlijk zit er ook een limiet aan de formaten met variabele breedte (zie onderstaande tabel):
 

Formaat, Hoogte (vast), Breedte (variabel)

  • 9 cm, 9 cm, min. 8,90 cm, max. 18,00 cm
  • 10 cm, 10 cm, min. 10,20 cm, max. 18,00 cm
  • 11 cm, 11 cm, min. 11,40 cm, max. 19,00 cm
  • 13 cm, 13 cm, min. 12,70 cm, max. 19,50 cm
  • 20 cm, 20 cm, min. 20,30 cm, max. 30,50 cm
  • 30 cm, 30 cm, min. 30,50 cm, max. 50,00 cm
  • 40 cm, 40 cm, min. 40,60 cm, max. 65,00 cm
  • 50 cm, 50 cm, min. 50,80 cm, max. 75,00 cm

Als je verschillende afdrukformaten wilt bestellen, vragen we je deze voor elke foto apart te selecteren.

Waar staan de prijzen?

Raadpleeg de bijgewerkte prijslijst voor de prijzen van onze producten. Bij de aangegeven prijs dienen de verzendkosten opgeteld te worden. Er zijn geen bewerkingskosten.

Hoe werkt de bestelprocedure?

Nadat je je fotoproducten hebt bewerkt of je foto’s hebt geselecteerd om af te drukken, ga je naar de winkelwagen waar je een overzicht vindt van de producten die je wilt bestellen.

In de winkelwagen heb je de mogelijkheid om je bestelling te controleren en indien nodig aan te passen. Door op het potloodje te klikken, kun je een artikel aanpassen. Klik op de X als je een product wilt verwijderen.

Als je je nog niet op de site geregistreerd hebt, kun je dat in de volgende stap doen. We vragen je alle velden in te vullen.

In de derde stap kun je aangeven hoe je wilt betalen. Op de volgende pagina word je gevraagd alle benodigde gegevens in te vullen, die vervolgens gecodeerd en veilig worden verstuurd.

Ten slotte dien je in de vierde stap het afleveradres en gegevens voor de facturering in te vullen. Je kunt twee verschillende adressen opgeven: één voor de facturering en één voor de levering (met uitzondering van levering met bijgesloten factuur).

Als je een kortingscode wilt gebruiken, kun je deze invullen in het betreffende veld en bevestigen door op "ok" te klikken.

Ten slotte verschijnt er een overzicht van de gegevens van je bestelling. Door de Algemene Verkoopvoorwaarden te accepteren en op "volgende stap: bestelling versturen" te klikken worden je gegevens en de foto's verstuurd via je internetaansluiting. Let op: na het versturen van de bestelling is het niet meer mogelijk het afdrukformaat of het aantal bestelde foto's te wijzigen.

Na het versturen ontvang je via e-mail een bevestiging van de bestelling op het door jou opgegeven adres.

Hoe lang duurt het versturen van de foto's?

De tijd die nodig is voor het versturen van de bestanden met je foto's hangt af van je internetaansluiting.

Internetaansluiting, Maximale uploadsnelheid, Grootte van het bestand, Duur

  • Analoog, 33,6 kbit/sec., 1MB, ca. 4:10 min.
  • Analoog, 33,6 kbit/sec., 5MB, ca. 20:50 min.
  • ISDN, 64 kbit/sec., 1MB, ca. 2:10 min.
  • ISDN, 64 kbit/sec., 5MB, ca. 10:50 min.
  • DSL 1000, 128 kbit/sec., 1MB, ca. 1:05 min.
  • DSL 1000, 128 kbit/sec., 5MB, ca. 5:25 min.
  • DSL 2000, 384 kbit/sec., 1MB, ca. 0:25 min.
  • DSL 2000, 384 kbit/sec., 5MB, ca. 2:05 min.
  • DSL 6000, 576 kbit/sec., 1MB, ca. 0:15 min.
  • DSL 6000, 576 kbit/sec., 5MB, ca. 1:15 min.
  • DSL 16000, 1024 kbit/sec., 1MB, ca. 0:10 min.
  • DSL 16000, 1024 kbit/sec., 5MB, ca. 0:50 min.

De aangegeven tijdsduur is gebaseerd op maximale waarden en is afhankelijk van de verbinding en de intensiteit van het internetverkeer. Er is bij Lidl-Fotos geen limiet aan de hoeveelheid door te sturen gegevens en je hebt er geen speciale software voor nodig.

Als er zich fouten voordoen bij het versturen van de bestanden raden we je aan de bestelstatus te controleren in je online account of te controleren of je via e-mail een bevestiging van de bestelling hebt ontvangen. Als dat niet zo is, zul je de bestelling opnieuw moeten versturen.

Als er zich fouten voordoen bij het invoeren van de kortingscode, controleer dan of je de code correct hebt ingevoerd en houd daarbij rekening met hoofd- en kleine letters. De codes zijn alleen geldig voor de aangegeven producten en worden daarom niet geaccepteerd voor andere producten.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling controleren?

Als geregistreerd gebruiker kun je de bijgewerkte status van je bestellingen controleren in jouw account. In elk geval ontvang je ook via e-mail een bericht als je bestelling in behandeling wordt genomen en ook als hij wordt verstuurd.

Hoe lang duurt het voordat ik de bestelde producten ontvang?

De levertijd die hieronder en in het bestelsysteem wordt weergegeven, heeft alleen betrekking op de productietijd van bestellingen van afzonderlijke producten, zonder daarbij de verzendtijd van het postbedrijf op te tellen. Houd voor de verzendtijd rekening met 4 werkdagen.

Productietijd + verzendtijd = levertijd

Het is mogelijk om verschillende soorten artikelen tegelijk te bestellen en samen te laten bezorgen in één pakket als gemengde zending. In dit geval is de levertijd afhankelijk van die van het artikel met de langste levertijd. Reken daarbij op maximaal 2 dagen extra voor de verzending.

Een uitzondering op de gemengde zending is de categorie vierkante foto’s voor aan de muur (canvas, forex, alu-dibond enz.). Het is mogelijk om deze aan een gemengde zending toe te voegen, maar in dat geval worden ze wel apart verzonden (zie waarschuwing bij deze mogelijkheid). In het geval van een zending in meerdere delen (van dezelfde producten voor elke afzonderlijke zending) gelden de levertijden van elk afzonderlijk product.

In het geval van een gemengde bestelling (verschillende soorten producten) wordt voor de totale verzending een prijs berekend op basis van het product met de hoogste verzendkosten.

De levertijd wordt berekend vanaf de dag na het versturen van de bestelling en eindigt aan het einde van de aangegeven dag. Er wordt niet bezorgd op zon- en feestdagen.

Productcategorieën, Bewerk-/productietijden (dagen)

  • Fotoafdruk, 4
  • Poster, 5
  • Foto op canvas, 5
  • Groot formaat, 7
  • Fotoboek *, 5
  • Fotoboek quickbook, 4
  • Kalender, 5
  • Fotocadeaus **, 5
  • Telefoonhoesjes, 5
  • Kaarten, 5

Uitzonderingen:

  • * A4 horizontaal met harde kaft, XL-vierkant met harde kaft, A3-formaat horizontaal met harde kaft, 9
  • ** Douchegordijn, 9

Het is niet mogelijk om afzonderlijk gemaakte bestellingen samen te voegen.

De bestelde artikelen worden per post verstuurd.

Kan ik mijn bestelling ook bij een winkel van Lidl ophalen?

Nee, de bestelde artikelen worden per post verstuurd en kunnen niet opgehaald worden in een Lidl-filiaal.

Kwaliteit

Mijn foto's zijn afgedrukt in heel andere kleuren dan het origineel. Wat is er gebeurd?

Waarschijnlijk heb je je digitale foto's opgeslagen in CMYK. Gebruik altijd de kleurmethode RGB.

Mijn foto's zijn vaag of korrelig terwijl ze er op mijn scherm perfect uitzagen!

Waarschijnlijk hebben je foto's een te lage resolutie voor het afdrukformaat dat je hebt besteld.

Vaak zijn er op mijn afdrukken vreemde vegen te zien, vooral bij jpeg-bestanden. Hoe komt dit?

Waarschijnlijk zijn je foto's in jpeg-formaat te veel gecomprimeerd waardoor er vegen kunnen ontstaan.

De afdruk van de echte foto is erg klein, de rest van het papier is wit!

Je hebt je foto waarschijnlijk gescand zonder hem te selecteren, dus heb je niet alleen de echte foto opgeslagen maar ook het hele oppervlak van de scanner.

Technische informatie

Wat zijn de systeemvereisten voor mijn computer?

Je hebt een computer nodig met toegang tot internet een een isdn- of beter nog adsl-aansluiting.

Om het programma ActiveX te gebruiken, heb je Internet Explorer versie 5.5 of hoger nodig.

Om de Java-functies te kunnen gebruiken, kun je elke browser gebruiken die uitgerust is met Java-software in versie 1.4 of hoger.
 
De systeemvereisten voor de Lidl-Fotos-software zijn:

  • Processor: Pentium 4 met 1 GHz (of vergelijkbaar) of hoger
  • 512 MB RAM
  • 150 MB vrij ruimte op de harde schijf
  • Besturingssysteem Windows Vista / Windows 7 / Windows 8 / Windows 10
  • Minimale schermresolutie 1024 x 768 pixels

Waar kan ik de opties voor cookies en Javascript configureren?

Raadpleeg hiervoor de helpfunctie van de browser die je wilt gaan gebruiken.

Ik heb problemen met de internetverbinding van de Lidl-Fotos-software. Hoe kan ik dit oplossen?

Controleer de volgende punten als je via Lidl-Fotos-software geen verbinding kunt krijgen met internet: in het menu "Opties" van de software vind je de knop "Verbinding", waar je als dat nodig is de proxy-configuratie kunt invullen die je van je internetprovider hebt gekregen. Het is ook mogelijk dat je een firewall hebt geïnstalleerd en geactiveerd die de verbinding van de software met het internet tegenhoudt. De poorten 80 en 443 moeten in ieder geval openstaan voor de Lidl Foto-software. In enkele gevallen houdt een antivirusprogramma de overdracht van gegevens tegen. We vragen je in dit geval dit programma uit te schakelen voor de duur van de overdracht van de gegevens.

Welke besturingssystemen zijn compatibel met de Lidl-Fotos-software?

De Lidl-Fotos-software is compatibel met Microsoft Windows en Mac.

Hoe moet ik de Lidl-Fotos-software gebruiken?

De Lidl-Fotos-software is heel eenvoudig te gebruiken. Raadpleeg bij twijfel de geïntegreerde handleiding.
 

Hoe moet ik de Lidl-Fotos-app voor de iPad gebruiken?


Het eerste wat je moet doen, is de app downloaden op je iPad. Ga hiervoor op je tablet naar de App Store en voer 'Lidl-Fotos" in in het zoekveld. Als je de Lidl-Fotos-app hebt gevonden, kun je hem op je apparaat installeren. De app is heel eenvoudig en intuïtief in het gebruik. Als je toch problemen ondervindt, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Licentie-informatie voor de software van derden

Via de onderstaande link is er een lijst beschikbaar met software van derden die door Lidl-Fotos worden gebruikt.

*

Actievoorwaarden

Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen inclusief BTW en exclusief verzendkosten conform de prijslijst. Prijs is inclusief BTW, excl. verzendkosten.